عضو سابق راکاستار از راز مخفی GTA: San Andreas پرده برداشت!
اوبی ورمیج، کارمند سابق استودیوی راک استار در بیستمین سالگرد عرضه بازی Grand Theft Auto: San Andreas از یک راز مخفی در جریان ساخت این بازی میگوید.
اوبی ورمیج، توسعه دهنده سابق استودیوی راکاستار که پیش از این هم سابقهی افشای رازهایی را دربارهی بازیهای این شرکت دارد، در بیستمین سالگرد عرضه بازی اسطورهای Grand Theft Auto: San Andreas، از یک راز مخفی در زمان ساخت این بازی پرده برداشت.
Grand Theft Auto: San Andreas که به عنوان یکی از بهترین بازیهای تاریخ صنعت ویدیوگیم محسوب میشود، تجربهای به یادماندنی و نوستالژیک از عصر طلایی بازیها است که بازیکنان را به ماجراجویی در شهرهایی که نقشهی San Andreas را تشکیل میدادند، میبرد. این بازی جزء مواردی است که به نوعی تعریف کنندهی یک نسل از بازیهای ویدیویی است و موفقیت چشمگیر آن برای راکاستار، تأثیر زیادی بر دستاوردهای آینده این شرکت داشت.
اوبی ورمیج که سابقه کار روی بازی GTA 3، بازی GTA Vice City، بازی San Andreas و GTA IV را در کارنامه دارد، در پست جدید خود در شبکههای اجتماعی درباره تاریخچه San Andreas صحبت کرده است. وبسایت Insider-Gaming به نقل از او در اینباره مینویسد: برنامهی اولیهی راکاستار برای این بازی به این صورت بود که نقشهی بازی به سه بخش مجزا تقسیم شود تا بازیکنان فقط از طریق قطار و هواپیما قادر به جا به جایی بین شهرهای مختلف آن باشند.
این کار، تیم توسعه دهندگان بازی را قادر میساخت تا محدودیتهای حافظه رم در پردازش بازی را دور بزنند و همچنین بین قسمتهای مختلف شهر تمایز محسوستری را ایجاد کنند تا تجربهی منحصر به فردی را برای خود داشته باشد.
اما در نهایت تصمیم بر این شد تا یک نقشهی بزرگ برای بازی طراحی شود؛ کاری که روند توسعه بازی را سختتر میکرد، اما نتیجهی نهایی آن چشمگیر بود.
ورمیج در ادامه به خاطرات عرضهی بازیها در نیمه شب و عملکرد بینظیر San Andreas در جذب چنین جامعهی عظیمی از مخاطبان پرداخت که قبل از فراگیری اینترنت، رسانههای اجتماعی و امکاناتی که این ابزارها در اختیار بازیسازان قرار دادند تا سروصدای زیادی را برای عرضهی بازیهای خود ایجاد کنند، حضور داشته است.
ورمیج در اینباره مینویسد: «در آن زمان برای تبلیغ یک بازی و آماده کردن مخاطبان برای استقبال از آن، فقط چند آگهی تلویزیونی و یک یا دو تریلر برای معرفی بازی به نمایش گذاشته میشد و نهایتا یک مطلب درباره آن در یک مجله یا وبسایت نوشته میشد. اینترنت در آن زمان بسیار ضعیفتر از وضعیت فعلی آن بود و فقط چند وبسایت در کل جهان به ویدیوگیم اختصاص داشت.»
«من در آن زمان به بزرگترین فروشگاه HMV که نزدیک دفتر راک استار نورث بود رفتم و با این که آن شب هوا هم بارانی بود، صف خرید بازی از فروشگاه خارج شده و به خیابان کشیده شده بود.»
«تماشای مردمی که اینقدر برای خرید بازی هیجان زده بودند و منتظر بودند تا بعد از خرید آن، تمام شب را برای اولین بار به تجربهی حاصل کار شما بپردازند، واقعا شگفت انگیز بود.»
GTA: San Andreas برای بسیاری از مخاطبان این نسل، اولین اثر ویدیو گیمی بود که منتظر تجربهی آن از روز نخست عرضه بودند و بعد از آن هم صدها ساعت را صرف لذت بردن از تجربه منحصر به فرد این بازی در آن زمان کردند.